هفت عادت صبحگاهی که روز شما را نیرومند ساخته و زندگیتان را تغییر می دهد.

بیدار شدن در صبحبسیاری از واقعیت های شما خدادادی نیستند. بلکه توسط انتظارات، باورها و افکاری که شما در مورد آنها ایجاد کرده اید، شکل گرفته اند. بخش بزرگی از این باورها و انتظارات زنجیره عادات را تشکیل می دهند که شما آنها را در زندگی روزمره خود ادغام کرده اید. بله، برخی از این عادت ها به طور ناخودآگاه شکل می گیرند که می توانند مخرب و محدود کننده باشند، اما برعکس شما می توانید به طور آگاهانه عادات مثبتی که زندگی شما را به طور چشم گیری دگرگون و قدرتمند سازد، شکل دهید.
این نکته ی قدرتمندی در حرکت است که عده ی زیادی از افراد دارند از آن با خبر می شوند. عمومی ترین ویژگی که افراد موفق دارند تشخیص نیروی است که آنها در ایجاد واقعیت از طریق تغییر شیوه تفکر، باور یا انتظاری که از آن دارند، به کار می برند. یکی از موثرترین روش های تغیر الگوهای باور از طریق تمرین و انجام اعمال مداوم روزانه است. سنن قدیمی از زمان های خیلی دور به طور واضحی به قدرت انجام اعمال در تقویت عادات و تغییر روشی که ما واقعیت را نظاره کرده و می سازیم، پی برده بودند. اگر بار دیگر به تاریخچه زندگی افراد بسیار موفق نگاهی بیندازید، برخی از تشریفات را در زندگی روزمره ی آنها مشاهده خواهید کرد. بعضی از این عادت ها و تشریفات پیش پا افتاده و عجیب به نظر می رسند، اما گول ظاهر ساده آنها را نخورید. این رسم ها یکی از موثرترین ابزارهای خود نیرومند سازی هستند که به طور رایگان در دسترس کارورزی که شما باشید قرار گرفته شده است.
در ادامه برخی از آسان ترین این تشریفات و رسوم که در عین حال تغییر دهنده زندگی نیز هستند، و می توانند هر روز صبح انجام شوند، بیان می گردند. ادامه‌ی خواندن

۱۰ روش علمی و عملی برای شادی بیشتر

2شادی بیشتر تمایل تمامی افراد است. اما دستیابی به شادی در جامعه کنونی با وجود مشغله های فکری گوناگون، آسان و راحت نمی باشد. به منظور افزایش شادی راه حل هایی علمی و مهمتر از آن عملی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

۱- بیشتر ورزش کنید.

یکی از بیشترین تحقیقاتی که در سال جاری در انجام شده است، در خصوص اهمیت ورزش کردن در زندگی انسانها می باشد. تحقیقی علمی در کتاب “The happiness advantage principles performance” اهمیت ورزش در میزان شادی انسانها را تایید کرده است.

به طور خلاصه، دراین تحقیق به سه گروه از مردم که دارای بیماری افسردگی  بودند پرداخته شده است. گروه اول بوسیله دارو، گروه دوم ورزش و گروه سوم با ترکیبی از دارو و ورزش تحت درمان قرار گرفتند. نتیجه درمان عبارت بود از : ادامه‌ی خواندن

چرا هوش هیجانی یا EQ مهم تر از ضریب هوشی یا IQ است؟

EQدر طول دهه های گذشته دانشمندان، محققان و دانشجویان شروع به تغییر مسیر ارزیابی و درک هوش افراد کردند. در این خصوص می بایست از آقای دکتر دانیل گلمن، روانشناس مشهور، کسی که کتابهای متعددی در موضوع هوش هیجانی نوشته است، تشکر کرد. دکتر گلمن حتی نشان داد که EQ از IQ مهم تر است.

IQ در مقابل EQ، تفاوت در چیست؟

IQ به معنای ضریب هوشی است و نشان دهنده میزان ضریب هوشی دانشگاهی یا محاسباتی یک فرد می باشد. برای یافتن میزان ضریب هوشی یک فرد یکی از چندین آزمون استاندارد تعیین ضریب هوشی در اختیار او قرار می گیرد. براساس میزان پاسخهای صحیحی که در بازه زمانی محدود فرد به سوالات می دهد، نمره ای به او داده شده و با سایر افرادی که در یک گروه سنی هستند، مقایسه می شود. تجربه نشان می دهد، کسانی که به خوبی از عهده آزمون ضریب هوشی بر می آیند، به لحاظ تحصیلاتی عملکرد بهتری داشته اند. این افراد از کسانی که IQ پایین تری دارند، درآمد بالاتری داشته اند و به طور عمومی از لحاظ جسمی سالم تر هستند. ادامه‌ی خواندن

کوکولوژی : کاشتن بذرها

seedانسان از اینکه به چالش کشیده شود لذت می برد و همین میل باطنی، سبب بقاء نوع بشر شده است. دانش بشری با تحمل شکست های فراوان به نتیجه رسیده و شخصسیت انسانی باید برای به فعل درآوردن توانایی های بالقوه مشقات و دشواری های طاقت فرسایی را تحمل کند. انسان اگرچه قله های موفقیت را فتح می کند ولی برای ارضای غریزه درونی اش، چشم به فتح قله های مرتفع می دوزد، گویی این مسیر هرگز پایانی ندارد. ادامه‌ی خواندن